Grab the widget  IWeb Gator

Friday, April 15, 2011

PEDULIKAN RAJA PETRA, RAKYAT SARAWAK MAHU JATUHKAN `RAJA KAPOR'

MEDIA pencacai pun kutip Raja Petra untuk talian hayat Bn yang nazak di Sarawak sekarang. Kita diberitahu bertahun lamanya pihak Polis menjejak Raja Petra, siap minta bantuan Interpol untuk mencari beliau tidak dapat dikesan, alih-alih semudah itu pula wartawan TV 3 suku boleh terjumpa Raja Petra, siap boleh sembang-sembang lagi. Tiada yang pelik di dalam negara ku 1 Malaysia ini.

Ada orang kisah pasal Raja Petra? Orang Sarawak sekarang bergelut berhempas pulas hanya untuk menjatuhkan `raja kapor' yang berpuluh tahun `kapor' segala kekayaan di bumi Sarawak. Orang Sarawak tidak peduli langsung dengan Raja Petra yang kini rating tertinggi muncul di TV 3 suku yang sebelum ini dipegang oleh Zul Kulim firaun besar dan Zahrain katak padang golf. Ada juga sesekali seorang profesor kangkung yang berkerusi roda macam watak Usup `Hantu Kak Limah Balik Kampong' tu muncul. Walaupun profesor ini cacat, kita simpati kerana itu anugerah Allah padanya dan itu takdir Allah, tetapi dengan anugerah sedemikian bukannya untuk insaf malahan turut terlibat menjadi kaki fitnah terhadap orang lain. Kalau profesor ini sihat dan normal, tidak tahu lah kita perangai dia bagaimana.

Tentang Raja Petra ini, sudah lama yang meramalkan bahawa beliau tidak akan dapat bertahan lama di luar negara. Sampai bila mahu jadi pelarian? Poket pun semakin kempis duduk di tempat orang, anak pula berdepan dengan bermacam masalah sehingga dituduh mencuri. Akhirnya kes anak beliau selesai. Masakan Raja Petra tidak teringin mahu pulang ke negara ini? Bagaimana caranya? Bukan susah, gunakan petua songsang ini, "jika tidak boleh `membunuh' musuh kita, kita berkawan saja dengannya'.

Begini lah senang cerita. Usahlah buat rakyat loya tekak melihat wajah Raja Petra dengan ulasannya yang cerca merba dan tidak masuk akal itu. Lebih baik Raja Petra berterus terang saja dengan berkata, "sebenarnya aku mahu balik ke Malaysia, tapi tolong ampunkan aku"./wfauzdin.blogspot.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular