Grab the widget  IWeb Gator

Wednesday, January 12, 2011

LAGI BUKTI DAP ANTI ISLAM.???


KUANTAN, 12 Jan (Bernama) -- Masyarakat Cina khususnya di kawasan Dewan Undangan Negeri Tenang di Johor diminta membuat pertimbangan mendalam mengenai implikasi penubuhan negara Islam yang diperjuangkan oleh PAS.

Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata PAS semestinya akan menjadikan agenda itu sebagai satu kenyataan jika dipilih memerintah.

"PAS tidak akan berundur daripada penubuhan negara Islam, ini satu peringatan kepada DAP dan semua rakyat bukan Islam. Jika tengok semua parti politik di negara ini, hanya PAS yang bercakap mengenai agama sebagai agenda politik.

"Jika PAS mempunyai kuasa dan memerintah, dia kena memenuhi apa yang dia lakukan dan menepati perlembagaannya untuk menubuhkan negara Islam," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis penyampaian sumbangan dan meraikan warga emas sempena Tahun Baru Cina di sini Rabu.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas ucapan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung penubuhan negara Islam dan penguatkuasaan undang-undang Islam dalam satu majlis parti itu di Felda Chemplak Barat, Labis pada Isnin lepas.

Chua berkata MCA bukan menggunakan isu itu untuk menakut-nakutkan masyarakat Cina sebaliknya ia perlu diberi pertimbangan yang mendalam.

"Setiap kali mereka (PAS) akan kata MCA menggunakan ini untuk menakutkan kaum Cina. Kita bukan (menakutkan) dan tak payah menakutkan, dan saya berharap kaum Cina dapat memberi pertimbangan yang mendalam implikasinya," katanya.

bak kata gomo:
MCA ANTI ISLAM
UMNO ITU MELAYU
PAS ITU ISLAM

NAJIB AL-MONGOLIANI HARUS BERTAUBAT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular