Grab the widget  IWeb Gator

Sunday, January 30, 2011

Cuaca buruk, peratus keluar mengundi pula tinggi?


Keadilan Daily | 30 Jan 2011, 02:18 pm 

LABIS: Cuaca buruk dengan hujan lebat sejak pagi tadi dan banjir kecil menenggelami beberapa tempat menjadi petunjuk peratusan keluar mengundi pada Pilihan Raya Kecil Dun Tenang, dijangka rendah.
Namun apa yang meragukan bilangan keluar mengundi sehingga pukul 1.00 tengahari mencatatkan peratusan sebanyak 55.36 peratus, meskipun pengundi dilihat tidak ramai yang keluar menunaikan kewajipan mereka di beberapa tempat akibat hujan lebat.
Ketua Angkatan Muda Keadilan Johor, Zabidie Abas yang kini berada di Pusat pengundian di Pekan Labis berkata, beliau juga hairan dengan jumlah pengundi yang keluar seperti yang dilaporkan media.
Berdasarkan pemerhatiannya sendiri, bilangan yang keluar mengundi sangat sedikit berikutan cuaca buruk tersebut.
“Di sini kehadiran orang ramai agak lengang. Kehadiran orang tak nampak seramai itu lagi, kalau menyeluruh di tempat lain mungkin. Hujan baru sahaja reda kira-kira pukul 1.30 petang.
“Saya menjangkakan peratus keluar mengundi hanya sekitar 75 peratus, jika lebih daripada itu ada sesuatu yang meragukan,” katanya.
Katanya, banjir kecil yang melanda sesetengah tempat, menyukarkan pengundi keluar dari kediaman mereka. Bagaimana pun jentera Pakatan Rakyat berusaha untuk membawa pengundi keluar di kawasan-kawasan kritikal dengan menggunakan kenderaan pacuan empat roda.
Pengundi Dun Tenang mempunyai masa kira-kira tiga jam lagi untuk menunaikan tanggungjawab mereka.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular