Grab the widget  IWeb Gator

Friday, February 4, 2011

Rusuhan Mesir : KERAJAAN TAKNAK TANGGUNG...?


Menurut maklumat terkini pelajar Mesir, kerajaan Malaysia tidak akan menanggong kos kepulangan pelajar  ke  Malaysia. Ini bermakna kos ditanggung oleh pelajar.

Maklumat adalah seperti berikut:
1. Kos perjalanan Kaherah - Jeddah ditanggung oleh pihak kerajaan
2. Sara hidup sepanjang di Jeddah ditanggung oleh pihak kerajaan. 
3. Kos untuk pulang ke Malaysia dengan kapal TLDM yang ditanggung oleh pihak kerajaan. Kapasiti muatan seramai 500-600 orang sahaja.
4. Perjalanan Jeddah - KL dengan tanggungan sendiri
5. Perjalanan Jeddah - Cairo juga dengan tanggungan sendiri
Maklumat diperolehi oleh pelajar tersebut daripada Encik Wan Ahmad Tarmizi Wan Idris Sekretariat Evakuasi, melalui panggilan telefon pada jam 12.48pm waktu Mesir….………………………………………………..
Jika benarlah tindakan ini, ia sangat menyedihkan. Saya percaya kekayaan Malaysia lebih dari mencukupi. Setiap masa mereka berkempen, di sana projek berbilion, di sini projek berjuta, Felda kononnya masih punya dana besar tidak bengkrap, petronas syarikat gergasi negara yang dibangga, Permata Big Mama sekelip mata berbelas juta dibelanja, Pilihanraya kecil tak usah cakap banyak…berjuta ditabur belanja….program umno program vip tak habis-habis sakan berbelanja, duit zakat dicanang-canang usaha kejayaannya, habuan pemain bola negara tak terkira dibelanja.
Tapi nyawa anak-anak yang menuntut di sana bagai tidak berharga. Ah !! tunggulah.. sabarlah..sedang rancanglah…tiba-tiba pulang Malaysia sila guna duit sendiri.Ketakutan anak-anak hanya disejukkan sementara dengan bekalan makanan yang diangkut dari sana. Sedangkan itu bukan keutamaannya. Seorang pelajar mesir meluahkannya :

“ sekejap, kami gembira kami akan keluar dari kancah ni. tapi, kejap sangat. datang balik rumours kata kawasan kami takkan keluar. u pun tak cuti. hakikat, kitorang sekarang ni cuak gila bila tahu ada kemungkinan kami tak keluar ke mana. 
ada pihak yang cuba telefon embassy. sejujurnya, kami tak dikompemkan lagi kami akan keluar dari sini. 

ada pihak2 yang yang dah gelabah semacam, termasuklah aku. 

bukan apa, ini bukan perang agama, utk aku masuk campur. ini hal kerajaan. aku takda hak pun nak bersuara. 

kerajaan, kalaulah kos nak selamatkan kami ni tinggi sangat, akan merugikan ekonomi negara, duit2 petronas tak mampu cover, nak majukan sangat negara, maka, buatlah kutipan derma. walaupun kemungkinan separuh tu masuk kat poket sesiapa, sekurang2nya adalah jugak duit. kalau taknak jugak, claimlah duit kami nanti, macam ALONG buat!!! 

sekarang ni takda apa. tapi sampai bila? kami tak perlukan golongan2 doktor yang bawak ubat, supply2 makanan tu semua. sini ada doktor dan makanan dah. keluarkan kami segera dan terancang. 

kami tak cukup berharga,kan? “ 
Rujuk: Facebook.com

Wahai Kerajaan yag telah memerintah lebih 50 tahun. Sudah habiskah kekayaan negara, sudah tololkah kecekapan kita.

Pada Allah sahaja kita berserah

Selamatkan kerajaan adil…musnahkan kerajaan zalim….

Semoga Allah merahmati semua" 


http://bit.ly/f0GdAC



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular