Grab the widget  IWeb Gator

Monday, June 17, 2013

SAMPAI BILA KITA HARUS BERSABAR?

Oleh : SABAHAN.FM

BEGINILAH keadaan mangsa samun di Sipitang, Sabah; Laud Adau, 68, Suku Kedayan, dari Kampung Kesusuk Sapok, Pelakat Sipitang. Betapa kejamnya penyamun itu yang langsung tidak berperi kemanusiaan. Sampai bila kita harus bersabar membiarkan kejadian seperti ini menimpa anak negeri Sabah?

Mengikut kronologi kes, ketika kejadian mangsa sedang tidur seorang diri di rumah kebun di Kg. Susuk, Sapok, Sipitang tiba-tiba didatangi oleh seorang lelaki yang tidak dikenali terus menikam mangsa menggunakan tombak sabit sebanyak dua kali di bahagian leher dan tengkuk.

Ketika masa kejadian, cuaca agak gelap dan mangsa tidak nampak saspek dengan jelas. Mangsa hanya syak saspek terlibat berbangsa Bugis dan merupakan pekerja kebun sawit berdasarkan kepada senjata yang digunakan.

Saspek telah berjaya melarikan beg dompet milik mangsa berisi wang tunai RM1,000. Masa kejadian dipercayai pada 12 Jun 2013 lebih kurang jam 11 malam.
Lebih kurang jam 8.00 pagi, seorang awam, Kadir Bin Aisha yang lalu di kawasan rumah mangsa untuk menebas telah terdengar bunyi berdengus seperti orang meminta tolong daripada rumah mangsa.

Kadir datang meninjau dan mendapati mangsa telah terbaring di beranda rumah dalam keadaan berlumuran darah. Penama kemudian terus membawa mangsa ke hospital Sipitang.

Kedaan mangsa sekarang menurut doktor adalah stabil dan mangsa akan dirujuk ke Hospital Queen Elizabeth Kota Kinabalu untuk rawatan lanjut. Ini yang dikatakan berpantang maut sebelum ajal. - sabahkinimirror

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular