Grab the widget  IWeb Gator

Wednesday, June 19, 2013

Panas!! Penyokong UMNO / BN merupakan PATI, Penjenayah dan Penyebar Ajaran Sesat?


ANGGOTA RELA PROJEK IC HARAM PERTAMA DI SABAH?
Saudara Pengarang,
SAYA, Mohd Yusri Bin Azman Shah mewakili Ikatan Pencari Kebenaran Sabah (IPKS). Pada kali ini kami mahu dedahkan segala aktiviti haram yang dilakukan oleh abang kepada Ketua Rangkaian Jual Beli IC di Sabah iaitu Nasir Bin Yusof @ Latiff.

Suspek tersebut bernama Peer Mohammad Bin Kadeer yang memegang IC Projek bernombor 600323-12-5465. Beliau merupakan seorang ahli RELA, Bekas Presiden Kongres India Muslim Sabah (KIMMA) dan kini Pengerusi Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM).
Suspek di atas telah menubuhkan sebuah badan NGO yang kami rasakan tidak berdaftar. Kami persoalkan siapa ahli dia? Berapa ramai ahli? Pejabat berdaftar di mana?, Adakah mengadakan mesyuarat? Adakah menghantar laporan kepada Pendaftar Pertubuhan? Dan apakah aktiviti mereka?

Sejak akhir-akhir ini, kami dimaklumkan menerusi e-mail, di Sabah times, Borneo Post, mamak haram ini sering muncul. Namun, kami gagal mendapatkan keratan akhbar tersebut. Sesiapa yang kebetulan ada artikel tersebut, sila hantarkan kepada kami atau pihak Sabahkini.net. Kami mendapat tahu bahawa suspek ini menyebarkan ajaran sesat yang kononnya dinamakan ajaran Wahabi yang dibawa daripada selatan India.

Ajaran sesat ini kononnya tidak mengiktiraf Nabi Muhammad sebagai Rasul Allah, sebaliknya mengagungkan Saidina Ali. Ajaran ini tidak perlu sembahyang dan konsep ajaran sungguh sesat sekali. Ajaran ini mengharapkan semua jenis cukai, zakat dan duti termasuk cukai pintu, cukai jalan, cukai perseorangan, cukai perniagaan, duti import dan duti kastam, zakat fitrah dan zakat harta. Hairan dan terkejut, itulah yang berlaku kepada kami asalnya.

Ajaran ini mewajibkan bayaran cukai kepada Tuhan. Peer dikatakan akan memungut semua bayaran tersebut dan berpura-pura seperti dihantar ke selatan India. Ramai pengikut beliau berada di Tuaran dan Ranau. Kami tidak mengetahui kebenaran cerita ini, namun ada baiknya Peer disiasat mengenai hal ini.

Kami juga menerima e-mail seperti di bawah ini. Kami telah mengedit semua artikel tersebut dan ditambah fakta yang kami perolehi sebelum ini.

Suspek, Ahli RELA sering mengugut orang ramai terutama PATI dan majikan yang mengaji Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI), penjual rokok haram dan barang-barang haram lain, pelacur dan pondan, kereta sapu dan pemilik kelab malam, pemilik rumah dan kedai yang disewakan kepada PATI, pembekal dan penjual DVD cetak rompak, penjual dadah dan sebagainya. Semua jenayah di sekitar Pasar Filipina Kota Kinabalu, Sinsuran, Kampung Air, Api Api, Segama, Asia City, Gaya Street, Sembulan, Bandaran Berjaya, Pekan Inanam, Pekan Donggongan termasuk di Pulau Gaya adalah dilindungi oleh Sukarelawan Peer.

Selain suspek mendapat bayaran harian, difahamkan suspek mendapat bayaran bulanan daripada ramai majikan terutama India, Indonesia dan Filipina untuk melindungi Pekerja PATI mereka. Setiap kali operasi, suspek akan memaklumkan kepada mereka supaya pekerja mereka disembunyikan segera.

Suspek yang sudah terkenal kerana selalu memberi belanja kepada Polis dan Imigresen mempunyai rakan kongsi untuk membekal rahsia agar Peer dapat terus melindungi penjenayah di samping pendapatannya. Jika ada majikan yang enggan membayar kepada suspek, Peer akan menghantar para pegawai untuk menangkap pekerja mereka termasuk barang haram seperti rokok dan sebagainya.

Kemudian suspek akan membantu majikan tersebut untuk mengeluarkan mereka di samping mengenakan bayaran tertentu dan kemudian meminta mereka membuat bayaran. Program 6P atau di Sabah 5P melihatkan banyak operasi dilakukan oleh pihak berkuasa, namun semuanya gagal kerana ada makhluk seperti ini yang berkuasa.

Tidak ada majikan yang berani membuat aduan kepada pihak berkuasa kerana rata-rata majikan memerlukan orang seperti Peer lebih-lebih lagi masa ini di mana sumber pekerja agak susah untuk dicari. Kerajaan rugi berjuta-juta ringgit kerana semua usaha kerajaan seperti Program 6P di samping usaha untuk mengurangkan kadar jenayah kurang berjaya kerana adanya orang seperti ini yang melindungi serta memelihara mereka.

Suspek ini juga pernah mengaku melalui artikel 'Adik-Adik Saya Memang Penjenayah?' Bahawa dia terima rasuah. Namun, sehingga kini pihak berwajib masih belum mengambil sebarang tindakan susulan terhadap mereka. Jelas sekali manusia seperti ini sudah tidak berguna kepada negara kita sama sekali.

Begitulah hebatnya suspek Peer, abang sulung kepada Nasir @ Latiff yang menjadi sasaran perjuangan kami. Adik kepada Nasir @ Latiff pula, mempunyai banyak rekod jenayah. Memang keluarga penjenayah agaknya.

Kami berharap, sempena bulan berkat ini, mereka akan insaf dan menyahut seruan kami, pulangkan IC dan kembalilah ke negara kamu. Kamu berdepan risiko besar kerana badan khas ditubuhkan untuk menyiasat kamu akan diluluskan segera. Ambillah peluang beraya di India.

Suspek tidak pandai membaca dan menulis tidak harus menjadi Ahli RELA dan Pengerusi mana mana pertubuhan. Saya harap pembaca teruskan memboikot suspek selain meningkatkan tekanan kepada mereka dengan terus menghubungi mereka iaitu Peer-016-8360786 dan Nasir@ Latiff -016-8329789.

Salam Hormat,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular