Grab the widget  IWeb Gator

Wednesday, January 19, 2011

Najib Masih Takut Untuk Berdebat Dengan Anwar


oleh Tulang Besi

Sedih hati Tulang Besi. Perdana Menteri MAlaysia MASIH TAKUT untuk berdebat dengan Anwar Ibrahim setelah mengeluarkan kata-kata nista terhadap cadangan Pakatan Rakyat yang terkandung dalam "Buku Jingga".

Kalau saya jadi Najib pun saya takut jugak nak berdebat sebab saya tahu saya akan kalah. Polisi UMNO dan BArisan Nasional adalah menjadikan kekayaan Malaysia sebagai hak milik UMNOPUTRA serta kroni-kroni mereka.
Najib kelak terpaksa menjawab mengapa subsidi dan bantuan kepada kroni tidak dipotong sedangkan subsidi pada rakyat yang pertama sekali dipotong.

Najib juga pasti sukar menjawab mengapa 1/3 pekerja-pekerja di Malaysia mendapat pendapatan di bawah kadar kemiskinan?(pendapatan di bawah RM700 sebulan)

Najib tentu sukar menjawab kenapa kontrak-kontrak yang besar mudah sahaja diberi kepada kroni tanpa ada proses tender terbuka?

Najib juga susah menjawab mengapa gaji siswazah baru tamat belajar tidak banyak berubah dari tahun 1980an?

Najib juga harus menerangkan mengapa 30% dari pendapatan rakyat terpaksa dibelanjakan untuk kenderaan?

Najib pasti sukar menerangkan mengapa harga minyak dinaikkan ke tahan yang hampir sama pada tahun 2008?

dan banyak lagi yang Najib tahu dia tidak dapat jawab. Sebab tu dia kata:

"Kenapa saya harus takut berdebat dengannya? Saya adalah perdana menteri. Saya ada semua maklumat....adoi... dia akan demam,”
Dia memang tahu semua maklumat. Pasal tu dia takut nak berdebat. Hahahahaha.

Bagi saya kalau mereka ada maklumat pasal Anwar Ibrahim, dah lama maklumat ni keluar. Tak payah nak pukul, nak sumbat penjara, nak kena telanjang dsbnya. Hahahaha lagi satu kenyataan bebal dari Najib. Kes Saiful ni pun, tiada rakyat Malaysia yang berani mengaku secara terang-terang mereka mempercayai Saiful Bukhari. Hahahaha lagi sekali Tulang Besi gelak.

Najib juga kata:
"Nak tubuh kerajaan pada 16 September, tak tubuh lagi. Ini dah tahun 2011. Kita tunggu sehari demi sehari tak jadi, dia kata 30 anggota Parlimen dari BN (Barisan Nasional) nak seberang masuk pembangkang. Kita tengok-tengok, belek-belek mana dia 30, rupanya lima anggota Parlimen dia (pembangkang) (yang keluar) jadi (anggota) Bebas.
Sebenarnya Najib kena jawab, mengapa beliau bawa 30 MP pergi ke Taiwan kalau perancangan 16 September Anwar Ibrahim tidak benar?????


Tulang Besi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular