Grab the widget  IWeb Gator

Monday, January 17, 2011

KOLEKSI BERITA MAKSIAT UMNO > BAHAGIAN 8



(Bukan 3, bukan 4, bukan 20, tapi 37 mesyuarat cawangan Umno terpaksa dbatalkan..ada pengundi hantu ke?..)

Mesyuarat 37 cawangan Puteri Umno Bayan Baru batal

PULAU PINANG: Mesyuarat kesemua 37 cawangan Puteri Umno dalam Bahagian Bayan Baru diisytihar tidak sah kerana terdapat banyak perkara yang meragukan.

Surat mengenai pembatalan semua mesyuarat itu yang ditandatangani Penolong Setiausaha pergerakan itu, Marina Yahaya, dan yang dihantar kepada Umno Bahagian, turut memaklumkan bahawa Puteri Umno cawangan dan bahagian Bayan Baru akan berstatus penaja sehingga mesyuarat khas Puteri Umno bahagian diadakan.

Menurut surat itu, pengurusan Puteri Umno negeri yang sudah bermesyuarat petang semalam meminta Ketua Puteri bahagian itu Norhayati Fitrah Shahril mengadakan semula mesyuarat Puteri Umno cawangan-cawangan dalam tempoh sekarang hingga Mac depan.

“Ini adalah kerana terdapat banyak perkara yang meragukan dalam laporan perjalanan mesyuarat cawangan-cawangan Puteri Umno terutama status sebenar cawangan, korum kehadiran dan senarai nama yang digunakan adalah diragui,” kata jurucakap Umno Bahagian Bayan Baru di sini hari ini.

Sumber: Bernama

BERITA 16

(Demi kuasa, sanggup rasuah berjuta2..itulah Umno..)

Razaleigh: Ada bahagian minta 'rasuah' pencalonan RM2 juta

KOTA BARU: Ketika dakwaan politik wang dalam pemilihan Umno menjadi tumpuan ramai sejak kebelakangan ini, Tengku Razaleigh Hamzah, yang gagal memperoleh pencalonan mencukupi untuk jawatan Presiden Umno, mendedahkan terdapat bahagian yang meminta sehingga RM2 juta sebagai ganjaran pencalonan.

Ketua Umno Bahagian Gua Musang itu berkata, kini permintaan dan tawar-menawar ganjaran bagi pencalonan-pencalonan yang diberikan berlaku secara terbuka.

"Ahli-ahli Umno kini secara terbuka mahukan manfaat-manfaat kewangan apabila mahu memberi pencalonan.

"Satu bahagian dengan jelas meminta RM1 juta manakala di Sabah, harganya mencecah RM2 juta," kata beliau di sini semalam.

Dua minggu lalu bekas Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad mendedahkan tahap serius gejala politik wang dalam pemilihan Umno berkata, seseorang perwakilan 'berpeluang' memperoleh sehingga RM20,000 sebagai ganjaran undi.

Sumber: mStarOnline

RuangbicaraPrimalaya


from Era Pasca . . . . 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular