Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, July 4, 2013

Waaahh!! Madey lu GELAK SAKAN...wakakaka


Fitnah akaun: Semakan data sahkan Anwar tiada rekod
KUALA LUMPUR 3 JULAI: Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin membidas tuduhan mengatakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempunyai 20 akaun di luar negara.

Isu ini timbul ekoran seorang penyokong kerajaan mendakwa Anwar memiliki 20 akaun bank yang berpangkalan di luar negara termasuk Israel dengan jumlah simpanan kira-kira RM332 juta.

Sim berkata, dakwaan tersebut tidak berasas dan berbaur fitnah.

“Semalam pihak KEADILAN telah membuat semakan terhadap data yang didakwa oleh penyokong BN itu,” kata Timbalan Ketua Penerangan KEADILAN itu.

“Hasil semakan mendapati terdapat 17 rekod Wikileaks mengenai Malaysia, namun satu pun tidak ada kaitan dengan pendedahan Anwar mempunyai 20 akaun (bank),” katanya pada sidang media di Parlimen hari ini.

Dalam sidang Dewan Rakyat semalam, Ahli Parlimen Simpang Renggam, Liang Teck Meng mendakwa, beliau mendapat maklumat itu daripada laman web Wikileaks.

Ahli Parlimen Batu, Tian Chua yang bangun mencelah mendesak Liang mengemukakan bukti dan tidak membuat tuduhan melulu.

Beliau juga menggesa Liang mengemukakan bukti itu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk siasatan.

“…Kita sudah berjuang lebih 15 tahun, satu sen pun tidak dapat…jadi kalau pemimpin kita kaya macam ini, kita juga ingin tahu,” kata Tian yang juga Naib Presiden KEADILAN. ~ KD
Lagi pendedahan WikiLeaks
Wikileaks: Ada 17 rekod, tapi rekod Anwar tiada

KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Bayan Baru, Sim Tze Tzin hari ini menafikan dakwaan yang mengatakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar mempunyai 20 akaun luar negara.

Menurut Tze Tzin, dakwaan tersebut adalah tidak berasas dan berbaur fitnah.

"Semalam pihak PKR telah membuat semakan terhadap data yang didakwa oleh penyokong BN itu.

"...hasil semakan mendapati terdapat 17 rekod Wikileaks mengenai Malaysia, namun satu pun tidak ada kaitan dengan pendedahan Anwar miliki 20 akaun," katanya di lobi Parlimen hari ini.

Semalam penyokong BN Liang Teck Meng (BN-Simpang Renggam) mendakwa beliau mendapat maklumat itu daripada laman web Wikileaks.

Anggota Parlimen Permatang Pauh itu dikatakan mempunyai 20 akaun bank dengan jumlah simpanan kira-kira AS$66 juta (RM209 juta) dan SGD$49 juta (RM123 juta) di bank di Amerika Syarikat, China, Singapura dan Israel.

"Perkara ini tersebar luas dalam internet, dan apabila saya membaca perkara ini, terlintas dalam kepala ialah dari mana datangnya wang sebanyak ini," katanya ketika membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong pada sidang Dewan Rakyat semalam.

Mengulas lanjut Tze Tzin menegaskan ahli Parlimen itu perlu menjawab kepada rakyat Malaysia tentang perkara ini.

"Ahli Parlimen Renggam perlu menampilkan bukti yang jelas, jangan hanya melihat kepada sumber yang tidak mempunyai bukti konkrit," katanya di lobi Parlimen hari ini. -SH
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular