Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, February 14, 2012

Satu-satunya 'produk' berasaskan JATI di Malaysia yang gagal setakat hari ini...!

Beras Jati, masih mantap dan aktif di pasaran. Maknanya Beras Jati belum gagal. Perabut jati juga antara perabut yang digemari ramai. Maka ertinya perabut jati masih laku dan mempunyai nilai komersil yang menarik. Bagaimana pula dengan Hassan Jati?


Hassan Jati katanya mempunyai perjuangan jalur tiga yang sudah tentu tidak macam bintang tigalah. Tak kiralah jalur apapun tapi jati-lah! Apa jalur tiga? Katanya Melayu, Raja dan Islam.

Kegagalan pertama Hassan Jati ditempah sendiri oleh beliau. Dalam tempoh hampir dipecat dari PAS, Hassan Jati digelar Hassan Aqidah. Satu gelaran yang mampu membanggakan sebagai pejuang aqidah! Namun malang bagi Hassan Jati, dia terlalu banyak bercakap dan merancang akhirnya ada cadangan mahu menubuhkan NGO yang bergelar JATI. Serta merta Hassan Aqidah yang cukup baik gelarannya, Hassan Aqidah bertukar gelaran menjadi macam atau seperti jenama beras dan perabut pula, Hassan Jati! Alahai...memang Tuhan mentakdirkan begitu setakat hari ini buat Hassan.

Soal Melayu, Hassan Jati juga telah gagal sebab semenjak ditunjuk keluar dari PAS, Hassan Jati bukan banyak bercakap soal ekonomi Melayu, akhlak pemuda-pemudi Melayu, ilmu orang Melayu,tanah rezab Melayu, tanah orang-orang Melayu dan seumpamanya. Yang Hassan Jati banyak bercakap dalam ceramahnya ialah tentang 'parasit' kononnya banyak dalam PAS. Laa....PAS bukan parti Melayu, PAS parti Islam, dok sibuk kepada PAS kenapa?! Di sini Hassan Jati gagal lagi!

Soal Raja! Setakat ini malas nak komen!

Soal Islam atau aqidah? Semasa masih dalam PAS, di saat-saat akhir hayat politiknya sebagai ahli PAS, Hassan jati terlalu banyak bercakap soal aqidah. Tukar panggilan dari negara Islam kepada negara berkebajikan, aqidah bagi Hassan Jati! Kerjasama dengan DAP dalam hal-hal yang sama pendapat dan tuntutan politik yang sealiran, aqidah bagi Hassan Jati! Bersetuju dan bekerja dengan DAP dalam hal memenangi pilihanraya di negeri-negeri yang dikuasai Umno/Bn, aqidah bagi Hassan Jati!

Nampaknya macam hebat perjuangan aqidah Hassan Jati. Namun demikian rupa-rupanya Hassan Jati menambah kegagalannya sebagai Hassan Jati, apabila ulamak yang menjadi kekagumannya Harussani menegur perbuatan dan kehadiran Najib di perayaan Thaipusam di Batu Caves, Hassan Jati terus membisu tak terkata apa! Hassan Jati terus fail!

Satu-satunya produk berasaskan JATI di 1Malaysia yang fail....Hassan JATI!


http://bulatdusun.blogspot.com/2012/02/satu-satunya-produk-berasaskan-jati-di.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular