Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, February 14, 2012

Belajar Dari SIRAH : Sebab Hasan Ali Keluar PAS


Kisah benar bagaimana terkeluarnya Hasan Ali dari Parti Islam Semalaysia (PAS). Untuk renungan bersama.. Sirah menceritan bahawa kisah tapisan Allah terhadap pengikut Rasulullah bermula apabila Rasullullah diangkat oleh Allah untuk melakukan Isra' Wal Mikraj sebelum berlakunya Hijrahtulrasul ke Madinah.

Mengapakah Allah mendahului Isra' Wal Mikraj daripada Hijra Rasul Ke Madianah??Ini adalah disebabkan Allah ingin menguji hamba-hambanya yang betul yakin dengan Islam dan Perjuangan Rasullullah,setelah kembalinya Rasulullah dari Isra' Wal Mikraj.

Maka mereka yang benar-benar yakin,ikhlas dan sanggup bekorban untuk islam sahaja yang layak mengikut hijrah Rasulullah ke Madidah bagi menubuhkah sebuah negara Islam berdaulat.

Mengapakah Allah melakukan SARINGAN terhadap pengikut-pengikut Rasulullah yang berada di Mekah??Ini kerana hanya mereka yang benar-benar Ikhlas dan yakin dengan perjuangan Rasulullah dan sanggup bekorban bersama Rasulullah saja yang layak hijrah ke Madinah,kerana di sanalah Rasulullah perlukan mereka yang benar-benar ikhlas,istiqomah dan sanggup menghadapi rintangan bersama Rasullullah samada waktu senang atau waktu susah untuk bersama-sama Rasulullah mendirikan sebuah negara Islam yang cukup hebat.

Justeru itu,mereka yang tidak yakin dan tidak mahu percaya dengan kata-kata Rasulullah dan mempertikaikan apa yang dibawanya,maka mereka ini akan meninggalkan jemaah Rasulullah.Begitu jugalah,dengan Dato' Hasan Ali atau sesiapa sahaja yang berada dalam jemaah islam akan disaring oleh Allah sekiranya kita tidak lagi yakin dengan kepimpinan dan menyalahi keputusan syura'.Kerana Allah memilih mereka-mereka yang benar ikhlas memperjuangankan agamanya sahaja yang layak diberi kemenangan atau syahid dalam perjuangan ke Putra Jaya untuk mendirikan sebuah Kerajaan Islam Berkebajikan!!InsyaAllah.

Sumber : Kuliah Ustaz Haslan

http://bulatdusun.blogspot.com/2012/02/belajar-dari-sirah-sebab-hasan-ali.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular