Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, October 18, 2011

APA PASAI ITU UMNO HARI2 BELASAH SAMA GUA ?

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEioAqXRNDGAIvwMLEitXO2dWVG5XtG4xx8nDrpYamjZTc_Rj7Deakrd9zd3wSe3tk-PhuvAcW6su0L0KRclF-exLDZSkY7jHuZUcUUC37WXYoplURn2ra1hrjchXm4Fvhz9VDMPhBQ4i-c/s320/KOH+TSU+KOON.jpgSampai kena rasuah orang suruh datang majlis yang "suam-suam kuku"

Bukan setakat terpaksa hangkut orang Gerakan, orang Umno-APCO tempat dia pun kena sumbat sama kasi nampak ramai-ramai

Macam ni ke kata nak rampas balik Pulau Pinang

Rasuah kat Sabah boleh ke dapat undi buat macam cara Najib "I help U, U help me"

Padam la Koh Tsu Koon bak kata Tan Lian Hoe nyonya tua tak sodar diri dari Gerik - JALAN PULANG

Ahli parlimen Kalabakan, Ghapur Salleh dari Umno-APCO hari ini mendedahkan bahawa Gerakan telah merasuah rakyat negeri itu sebanyak RM300 untuk menghadiri majlis pelancaran pejabat baru parti itu di Tawau, Sabah beberapa minggu lalu.

Ghapur mendakwa, bukan setakat ahli Gerakan yang dipaksa hadir malahan kerana terdesak, ada juga ahli Umno-APCO dari kawasan parlimennya turut diangkut meramaikan majlis tersebut.

"Sungguh memalukan"!

Ghapur turut menasihatkan agar parti itu tidak bertanding di negeri di bawah bayu itu kerana sudah ditolak bulat-bulat dalam pilihanraya umum lalu sehingga kubu kuatnya di Pulau Pinang tumbang di tangan Pakatan Rakyat.

Gerakan kalah di kesemua 11 kerusi DUN yang ditandingi di Pulau Mutiara manakala hanya dua kerusi parlimen dimenangi iaitu di Gerik, Perak dan Simpang Renggam, Johor.

Pada 8 Oktober, presidennya, Koh Tsu Koon hadir di Tawau bagi merasmikan pejabat baru selain dalam masa yang sama merasuah rakyat seperti yang didedahkan Ghapur.

Tsu Koon Yakin Gerakan Mampu Beri Khidmat Di Tawau

Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon yakin parti itu berupaya memberi perkhidmatan lebih berkesan jika calonnya diberi peluang bertanding di kawasan Tawau pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata dua wakil rakyat sedia ada di kawasan Tawau yang diwakili parti pembangkang dan bebas, gagal memberi perkhidmatan berkesan seperti yang diharapkan rakyat.

"Sebenarnya, di Tawau sejak (hampir) tiga tahun ini, di bawah pembangkang dan pembangkang bebas sudah terbukti tidak begitu berkesan (berkhidmat kepada rakyat).

Jadi sudah sampai masanya rakyat Tawau berubah untuk menyokong parti Barisan Nasional (BN) dan menukar wakil rakyat yang tidak berkesan itu.

"Kita memang bersedia untuk berkhidmat dengan lebih berkesan kepada rakyat di kawasan ini. Kita bersedia untuk membantu Barisan Nasional memenangi kerusi-kerusi di kawasan Tawau dan di sekelilingnya.

"Oleh itu, memang kami berharap supaya diberi pertimbangan sebab kita ada organisasi dan kita juga ada seorang bakal calon yang popular di kawasan ini dan haruslah diberi pertimbangan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Tahunan Perwakilan Gerakan Negeri Sabah ke-15 di sini, Ahad. - Tiewnama


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular