Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, July 7, 2011

Telefon, Internet Akan DISEKAT Dalam Tempoh 48 Jam - BERSIH 2,0

Dalam tempoh 48 jam sehingga bermulanya Perhimpunan Bersih 2.0, pergerakan itu mendakwa mereka telah menerima maklumat bahawa rangkaian telefon mudah alih dan perkhidmatan Internet akan diputuskan minggu ini.

Dalam satu kenyataan hari ini, Jawatankuasa Bersih 2.0 berkata bahawa langkah-langkah untuk menggagalkan perhimpunan ini akan membuat pihak berkuasa bertindak seperti diktator Timur Tengah.

"Bersih 2.0 mendapat maklumat bahawa mungkin ada sekatan penuh atau sebahagian talian Internet apabila kita semakin menghampiri hujung minggu ini.

"Bersih 2.0 memberi peringata kepada kerajaan persekutuan supaya membenarkan akses rangkaian telefon mudah alih, Internet, perkhidmatan mudah alih 3G, laman web tertentu atau media sosial dalam apa jua cara, jika tidak pihak berkuasa akan dilihat sama sekali tidak berbeza seperti diktator Timur Tengah yang telah mengambil langkah-langkah yang sama dan tidak mendapat sebarang kejayaan, "katanya.

Jawatankuasa itu berkata penindasan, ugutan dan halangan lain tidak akan menghalang mereka untuk berkumpul di Stadium Merdeka pada pukul 2 petang hari Sabtu.

"Selepas itu, kami akan bersurai secara aman," menurut kenyataan itu.

Sekiranya mana-mana langkah-langkah menindas itu berkuat kuasa, pihak berkuasa akan dilihat sebagai terdesak dan menunjukkan kecenderungan ekstrim yang tidak munasabah dalam usaha mewujudkan pilihan raya yang bebas dan adil.

Kredit : Mkini


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular