Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, April 13, 2013

AWAS! Berita palsu tentang Dato Mustafa Ali.. Fitnah UMNO Kantoiii!!!


Dari maghrib semalam, berita Cg Pa meletak jawatan disebarkan. 3 hari selepas tuduhan video seks disebarkan secara meluas, klimaksnya dgn fitnah Cg Pa meletak jawatan. 

Sehingga semalam, Cg Pa telah menjawab bahawa video itu palsu dan dia serahkan kepada peguamnya utk bertindak.

Saya mengutuk budaya kerja politik kotor spt ini. Rakyat mahu melihat wawasan dan perancangan parti2 bertanding utk masa depan Malaysia. Bukan dalam bentuk politik menyebarkan berita palsu dan fitnah terhadap parti lawan.

Amalan yg tidak bermoral yg saya yakin, bukan sahaja saya yg menolak dan mengutuk amalan politik seperti ini, bahkan semua rakyat Malaysis juga adalah sama.

Ustaz Zaharudin Muhammad.

Fitnah Umno Kantoi Lagi...
Penyebaran fitnah mudah berlaku dalam era teknologi komunikasi moden sekarang. Teknologi yang sepatutnya digunakan untuk kebaikan disalahgunakan untuk menyebarkan fitnah....

Islam mempunyai kaedah lebih ketat bagi memastikan kebenaran sesuatu berita supaya tidak terperangkap dengan berita berunsur fitnah. Wajib bagi Muslim menghalusi setiap berita diterima supaya tidak terbabit dalam kancah berita berunsur fitnah. Sebarang berita diterima perlu dipastikan kesahihannya. Kebijaksanaan dan kewarasan fikiran amat penting digunakan bagi memastikan tidak terpedaya dengan berita berunsur fitnah.

Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)

[ Realisasikan Amar Makruf Nahi Mungkar ] ... ALLAHU AKBAR !!!

SUMBER


Ajib takut apabila dibandingkan dengan Anwar
Atas dasar ini, tidak hairanlah begitu banyak penampilan dalam TV hampir setiap malam seperti bagi orang-orang penipu seperti Papa Gomoi,Datuk 3K, Senator S Nallakaruppan, Senator Ezam Mohd Nor,Saiful, Ummi Hafilda dan bekas pemimpin Pemuda MIC, N Gobalakrishnan yang hanya mencetuskan perasaan sinis mengenai kaliber seorang perdana menteri.

Pendekatan ajib merasakan ia adalah 'selamat' untuk terus dengan kempen "seks, seks, seks" terhadap Anwar.
Ajib juga nampaknya terlupa rakyat mampu berfikir dan rakyat tertanya-tanya mengapa dia menganjurkan kempen yang meragukan?Kenapa dia tidak menerima pelawaan Anwar untuk berdebat dimana Ketua Pembangkang telah berulang kali mencabarnya?

Jawapannya sudah jelas. Najib tidak boleh berdebat dengan Anwar dan ia bukanlah hanya isu mahir atau tidak dalam berpidato. Perdebatan akan memperlihatkan perbezaan yang cuba untuk dielakkannya dalampa jua keadaan. Najib tahu dia tidak setanding dengan Anwar dari segi bakat.Malah Mahathir memilih Anwar menjadi timbalan perdana menteri apabila Anwar masih dalam Umno dan bukan Najib

Oleh itu, untuk membolehkan rakyat Malaysia menonton TV bagi menyaksikan debat, dan membenarkan mereka - khususnya orang Melayu - peluang untuk menilai dan yang paling menakutkan, membandingkan dua lelaki ini, ada lebih baik Najib mengalah sahaja.

Ajib berada dalam kedudukan yang janggal disebabkan ketidakupayaannya sendiri untuk memimpin serta sifat ragu-ragu. Ini lah yg menyebabkan isterinya Rosmah Mansor menjadi begitu berpengaruh berbanding isteri-isteri perdana menteri sebelumnya.Sebagai Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin telah memberi amaran, jika Najib tidak mampu mengawal isterinya yang gemar membeli-belahsehinggamemberi kesan kepada rakyat biasa sehinggalah ke Parlimen - bagaimana mungkin dia mampu mengawal negara?

Ajip d kelilingi penasehat2 yg tidak cerdik..Hgga PRU13 kita akan saksikan beberapa kjdn sesuatu yg pelik di luar jangka..apabila saorg perdana menteri berkata mejelang pilihan raya"U HELP ME I HELP U"dan"BIAR HANCUR BERDERAI BADAN PUTRAJAYA XBOLIH DISERAHKAN"dan HARAM jadah...Isue bersih dan scorpion penentu kesenambungan pemerintah ank dr golongan bangsawan .. - Fisha Meor Rahman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular