Grab the widget  IWeb Gator

Monday, September 5, 2011

Ayah Najib bagi DUIT kpd Anggota Jawatankuasa Pusat PKM???


Allahyarham Tun Razak, ayah kepada Perdana Menteri Najib pernah menghadiahkan wang sebanyak 350 ringgit kepada ANGGOTA JAWATANKUASA PUSAT PKM DAN ANGGOTA MARKAS BESAR REJIMEN KE-10Abu Samah Mohd. Kassim. Perkara ini telah diabadikan Allahyarham dalam bukunya SEJARAH DAN PERJUANGAN KEMERDEKAAN.

Dua puluh hari saya berada di rumah Tok Pawang. Petangnya, Tok Pawang memberitahu pada pagi esok dia nak pergi ke Kuala Lipis, ke rumah Menteri Besar Pahang Tengku Mohamed,nak beritahu hal-hal, tidur satu malam di sana. “Anak ada apa nak pesan kat Tengku?”
Saya menjawab “tak ada apa, cuma sampaikan salam takzim, yang lain-lain ikut Pakwa Haji lah, nak cakap apa-apa.”

Bila Tok Pawang sampai ke Kuala Lipis, Menteri Besar minta dia tidur dua malam di sana, di samping urut mengurut, dia hendak mendengar cerita-cerita di Semantan. Dengan Razak (Tun) juga Tok Pawang dapat berjumpa dan bercakap-cakap. Tengku Mohamed beritahu Tok Pawang, jika Abu Samah tak tahan lagi berjuang di dalam hutan, boleh dia hantar kereta bawa balik ke Kuala Lipis duduk di rumahnya; tetapi sekali-kali tak usah menyerah diri. Tengku mengirimkan sebuah jam tangan Rolex manakala Datuk Razak memberikan wang sebanyak 350 ringgit - Kini Dan Silam 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular