Grab the widget  IWeb Gator

Saturday, February 5, 2011

Propaganda UMNO dan Mubarak Sama Sahaja

Dalam percubaan terakhir beliau mahu mempertahan kuasa, Mubarak memberi jaminan mahu mengembalikan kestabilan kepada negara Mesir.
MAsaalahnya, sebelum ini, kestabilan yang dikecapi oleh rakyat Mesir adalah melalui penyiksaaan tahanan, korupsi, nepotisma, kronisma, kebuluran dan sebagainya.

Saya teringat sewaktu kita mengadakan Himpunan Bersih sebelum 2008. UMNO dengan otomatik menuduh kita cuba mencetuskan huru-hara dan keadaan tidak stabil.

Padahal, protes BERSIH itu dilakukan kerana pihak SPR bersikap TIDAK ADIL dan BERAT SEBELAH. SPR telah menjadi parti komponen Barisan Nasional yang ketigabelas.

Baik Mubarak mahupun UMNO, mereka menjual idea kestabilan kerana mereka mahu rakyat negara masing-masing menerima segala yang dilakukan oleh mereka tanpa soal. Bila kita protes dan marah, mereka tuduh kita mahu mencetuskan huru hara.

Namun, apabila kita ikut mereka, kita terus menerus dirompak dan ditipu oleh mereka. Harga barang makin naik, pendapatan kita tidak berubah, pemikiran kita terus dikongkong.

Itu yang di Malaysia, rakyat Malaysia terpaksa bayar tol semata-mata mahu menyelamatkan Bangunan PWTC dari dilelong oleh Bank Bumiputra.

Sebagai penutup, sedarlah. Apabila UMNO atau MUbarak menyebut perkataan "kestabilan", mereka hanya mahu kita mengikut telunjuk mereka tanpa soal supaya mereka boleh terus merampok kekayaan negara untuk kroni-kroni mereka sahaja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular