Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, February 24, 2011

ROGOL Amah : ‘‘Kita perlu berani pertahankan tetek, bibir, pungung dan eheem yang menjadi hak keistimewaan kita. - Migran Care.

YA AMPOOON!!!

MELAYU USAH TAKUT PERTAHAN HAK - meloya

Orang Melayu perlu berani mempertahankan hak mereka seperti yang termaktub di bawah Perlembagaan negara.

Rais Yatim berkata, untuk itu, orang Melayu seharusnya memperkukuhkan perpaduan agar menjadi bangsa yang kuat untuk menangkis sebarang cubaan melemahkan jati diri mereka.

‘‘Sekarang ini, kalau kita lihat, orang Melayu agak ‘segan’ atau tidak berani untuk menyuarakan dan mempertahankan hak sendiri.

‘‘Kita perlu berani pertahankan agama, raja, keadilan sosial, budaya, bahasa dan segala keistimewaan kita.

‘‘Jangan rasa takut. Meski kaum- kaum lain turut diberikan jaminan, tetapi kita ada hak-hak keistimewaan. Ini perlu dijaga dengan baik,” katanya.


MANGSA ROGOL JANGAN TAKUT PETAHANKAN HAK – jakarta pos

Sebuah NGO yang berpengkalan di Jakarta telah menyarankan agar mangsa mangsa rogol tampil ke hadapan untuk mepertahankan mereka.

MIGRAN CARE berkata mangsa rogol perlu berani mempertahankan hak mereka seperti yang termaktub di bawah Perlembagaan negara.

Pengarah MIGRAN CARE juga berkata . mangsa mangsa rogol seharusnya memperkukuhkan perpaduan agar menjadi mangsa yang kuat untuk menangkis sebarang cubaan melemahkan jati diri mereka.

‘‘Sekarang ini, kalau kita lihat, mangsa agak ‘segan’ atau tidak berani untuk menyuarakan dan mempertahankan hak sendiri.

‘‘Kita perlu berani pertahankan tetek, bibir, pungung dan eheem yang menjadi hak keistimewaan kita.

‘‘Jangan rasa takut. Manga mangsa jenayah laian juga kita beri jaminan, tetapi kita ada eheem keistimewaan. Ini perlu dijaga dengan baik,” kata Pengatah Migran Care.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular