Grab the widget  IWeb Gator

Thursday, March 10, 2011

Pembentangan 4 kertas kerja isu tanah adat 11 Mac


SABAH: Pendedahan mengenai polisi dan cabaran berkaitan hak Tanah Adat, akan dibentang dalam program di di The Palace Hotel, Karamunsing, Kota Kinabalu 11 Mac ini.

Program berrmula jam 2 hingga 10 malam itu meliputi empat kertas kerja, dimulai Ketua Cabang Tawau, Datuk Kong Hong Ming berhubung undang-undang, dasar dan cabaran Hak Tanah Adat.
“Isu Tanah Adat ada termaktub dalam undang-undang negeri tetapi dilanggar golongan ahli politik parti pemerintah,” kata Ketua Angkatan Muda (AMK) Sabah, Jafery Jomion kepada KeadilanDaily.
Beliau berkata, pembentangan kertas kerja dua pula dilakukan Ram Singh yang akan membicarakan konteks risiko tuduhan jenayah hak Tanah Adat.
Katanya, pembentang kertas kerja ketiga melibatkan Tanah Adat Orang Asal di Selangor, dasar dan perlaksanaan kerajaan Selangor di bawah Pakatan Rakyat (PR) oleh Exco Selangor, Elizabeth Wong.
“Seterusnya, kertas kerja keempat pula melibatkan isu pendatang tanpa izin dan Royal Commission of Inquiry (RCI) oleh Dr Chong Eng Leong.
“Antara yang akan hadir terdiri daripada golongan Orang Asal Sabah dan kita juga buka buka kepada orang awam,” ujarnya.
Acara kemuncak bakal menampilkan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ceramah perdana bermula jam 8.15 malam.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=8555
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TOP Ten Minggu INI

Paling Popular